Update 24-12 – 09:15: PostNL heeft alle pakketten kunnen verwerken. Mocht je vragen hebben over je zending dan kan je contact opnemen met PostNL en als referentie je tracking code gebruiken. Fijne feestdagen!
Update 24-12 – 00:05: We willen jullie uiteraard met alle liefde helpen met vragen om de zending, maar alle info die wij weten komt direct hier te staan. Bellen/mailen mag uiteraard, maar meer info geven dan hier staat kunnen wij niet doen omdat de pakketten allemaal bij PostNL liggen.
Update 24-12 – 00:02: PostNL geef aan dat het helaas niet gaat lukken om alle bestellingen op 24 december te gaan leveren (wat ze eerst wel beloofd hebben). Een klein gedeelte van de bestellingen (geplaatst tussen vrijdagavond 20-12 en maandag middag 23-12 is hierdoor getroffen. Lees hieronder alle info over jouw zending.
Help, mijn pakketje heeft vertraging!
Ten eerste willen we je natuurlijk bedanken dat je hebt gekozen voor onze onesies! Minder fijn is dat er bij een klein aantal van de pakketten die tussen 20 en 23 december besteld zijn (op maandag 23-12 verzonden) vertraging is opgetreden bij PostNL. In het kort leggen we de stappen uit hoe het proces werkt:
1) Je plaatst je bestelling op de website
2) Je bestelling wordt door ons ingepakt en er wordt een tracking nummer aangemaakt, deze krijg je vervolgens per mail toegestuurd in de bevestiging.
3) Eind van de dag (rond half 6) haalt PostNL hier de pakketten op.
4) PostNL geeft de pakketten af in het distributiecentrum
5) Pakketten worden verwerkt in het distributiecentrum – op dit moment wordt de tracking code pas actief.
6) Het pakket wordt naar de juiste bezorger gebracht en afgeleverd op het aangegeven adres.
Bij Punt 5 gaat het deze dagen mis omdat ze het in de extreme drukte blijkbaar niet aan kunnen om alle pakketten gelijk te verwerken in het PostNL Distributiecentrum wat heel erg vervelend is. Je pakketje ligt dus wel al bij PostNL (bij ons is alles netjes op tijd de deur uit gegaan) maar zij hebben jouw pakket nog niet verwerkt van stap 4 naar stap 5.
In je tracking code lijkt het dus alsof het pakket nog niet aangeleverd is maar we willen duidelijk onderstrepen dat bij ons álle pakketten op tijd de deur uit zijn gegaan. Het probleem ligt bij PostNL die deze pakketten nog niet verwerkt hebben. Wij kunnen je op dit moment dus ook helaas niet verder helpen met dit proces maar doen er wel alles aan (d.m.v. deze pagina) om je zo goed mogelijk op de hoogte te houden.
Hieronder zie je hoe deze melding eruit ziet in de PostNL tracking.
Waarom verwerkt PostNL mijn pakket niet?
PostNL geeft aan dat zij ondanks alle voorbereidingen toch de grote Kerst drukte van afgelopen week niet aankunnen en werken met man en macht om alle pakketten te leveren. Hierbij kan het dus helaas gebeuren dat er een dagje vertraging ontstaat in het bezorgtraject.
PostNL zegt dat jullie mijn pakket niet hebben verzonden!
Dit horen wij helaas vaker van klanten die contact hebben met de PostNL klantenservice, en dat is een punt waar de PostNL service medewerker niet goed over geïnformeerd is. Je pakketje is door PostNL opgehaald en ligt in hun distributiecentrum te wachten op de eerste scan. Zodra deze scan is geweest wordt je pakketje met de tracking code actief. Zolang ze dat niet hebben gedaan zul je een melding in de tracking zien dat het pakket wel aangemeld is maar nog niet is aangeleverd.
In dit geval houdt dat in dat het dus wél bij PostNL ligt in hun verzendcentrum maar dat zij het pakket nog niet verwerkt hebben. De PostNL medewerker ziet deze melding ook en interpreteert dit als “het pakket is nog niet aan ons meegegeven” wat dus onjuist is. Je hoeft je in ieder geval geen zorgen te maken dat wij pakketten niet verzonden hebben. Al onze pakketten zijn op de juiste dag klaargemaakt en door PostNL opgehaald bij ons magazijn.
Waarom worden nieuwe pakketten wel goed verzonden
PostNL zit vast aan bepaalde targets die ze moeten halen qua levering van hun pakketten. Als ze dus een dag vertraging hebben (de dinsdag dus in dit geval) hebben deze pakketten volgens hen geen prioriteit meer omdat deze pakketten toch al het target niet gehaald hebben. Daarom gaat de focus naar nieuwe pakketten om te zorgen dat ze niet nog meer dagen met vertraging hebben. Wij zijn het hier logischerwijs niet mee eens want als een pakket op dinsdag niet verwerkt is door drukte hoort hij woensdag vooraan in de rij te liggen. PostNL denkt hier helaas anders over.
Waarom gebruiken jullie PostNL en niet DHL/DPD of een andere vervoerder
Uiteraard hebben we dit over de jaren ook getest en daaruit blijkt dat PostNL by far de meest betrouwbare optie is. Rond de feestdagen zit iedere vervoerder met problemen, maar door het jaar heen is PostNL degene die vrijwel altijd zonder vertragingen leveren. We hebben deze keuze dus bewust gemaakt in het voordeel van de klant en ons.
Mag ik jullie hierover bellen?
Uiteraard mag je ons bellen/mailen/chatten en staan we altijd klaar om je te helpen. Helaas is bovenstaande info echt álles wat wij tot nu toe weten dus kunnen wij helaas geen extra informatie geven. Zodra er extra informatie vanuit PostNL beschikbaar is zal dat ook direct op deze pagina geplaatst worden. We raden je dus aan (hoe vervelend het ook kan zijn) om rustig af te wachten.
We snappen dat je teleurgesteld kan zijn dat dit zo loopt, en dat zijn wij ook. Alsnog willen we jullie alvast een hele fijne feestdagen toewensen en we hopen dat je pakketje echt op tijd komt en PostNL zich gaat houden aan hun gemaakte beloftes.