Heeft PostNL mijn pakket wel?

Als je op deze pagina komt zal het helaas zo zijn dat je pakketje vertraging heeft. Het lijkt er soms op in de tracking dat het pakketje door ons nog niet verzonden is, maar wij kunnen je verzekeren dat wij in elk geval ervoor zorgen dat jouw pakketje op tijd de deur uit is. In de tracking kan staat dat het pakket nog niet aangeleverd of verwerkt is. Dit houdt in ons geval in dat het pakket door PostNL opgehaald is maar nog niet verwerkt in het distributiecentrum.

In het kort leggen we de stappen uit hoe het proces werkt:

 

1) Je plaatst je bestelling op de website

2) Je bestelling wordt door ons ingepakt en er wordt een tracking nummer aangemaakt, deze krijg je vervolgens per mail toegestuurd in de bevestiging.

3) Eind van de dag (rond half 6) haalt PostNL hier de pakketten op.

4) PostNL geeft de pakketten af in het distributiecentrum – op dit moment staat de tracking code nog op “Pakket is nog niet door PostNL ontvangen of verwerkt” 

5) Pakketten worden verwerkt in het distributiecentrum – op dit moment wordt de tracking code pas actief. 

6) Het pakket wordt naar de juiste bezorger gebracht en afgeleverd op het aangegeven adres.

Bij Punt 5 gaat het soms mis omdat ze het in de drukte blijkbaar niet aan kunnen om alle pakketten gelijk te verwerken in het PostNL Distributiecentrum wat heel erg vervelend is. Je pakketje ligt dus wel al bij PostNL (bij ons is alles netjes op tijd de deur uit gegaan) maar zij hebben jouw pakket nog niet verwerkt van stap 4 naar stap 5.

In je tracking code lijkt het dus alsof het pakket nog niet aangeleverd is maar we willen duidelijk onderstrepen dat bij ons álle pakketten op tijd de deur uit zijn gegaan. Het probleem ligt bij PostNL die deze pakketten nog niet verwerkt hebben. Wij kunnen je op dit moment dus ook helaas niet verder helpen met dit proces maar doen er wel alles aan (d.m.v. deze pagina) om je zo goed mogelijk op de hoogte te houden.

Hieronder zie je hoe deze melding eruit ziet in de PostNL tracking.

PostNL zegt dat jullie mijn pakket niet hebben verzonden!

Dit horen wij helaas vaker van klanten die contact hebben met de PostNL klantenservice, en dat is een punt waar de PostNL service medewerker niet goed over geïnformeerd is. Je pakketje is door PostNL opgehaald en ligt in hun distributiecentrum te wachten op de eerste scan. Zodra deze scan is geweest wordt je pakketje met de tracking code actief. Zolang ze dat niet hebben gedaan zul je een melding in de tracking zien dat het pakket wel aangemeld is maar nog niet is aangeleverd.

In dit geval houdt dat in dat het dus wél bij PostNL ligt in hun verzendcentrum maar dat zij het pakket nog niet verwerkt hebben. De PostNL medewerker ziet deze melding ook en interpreteert dit als “het pakket is nog niet aan ons meegegeven” wat dus onjuist is. Je hoeft je in ieder geval geen zorgen te maken dat wij pakketten niet verzonden hebben. Al onze pakketten zijn op de juiste dag klaargemaakt en door PostNL opgehaald bij ons magazijn.

Waarom gebruiken jullie PostNL en niet DHL/DPD of een andere vervoerder

Uiteraard hebben we dit over de jaren ook getest en daaruit blijkt dat PostNL by far de meest betrouwbare optie is. Rond de feestdagen zit iedere vervoerder met problemen, maar door het jaar heen is PostNL degene die vrijwel altijd zonder vertragingen leveren. We hebben deze keuze dus bewust gemaakt in het voordeel van de klant en ons.

Mag ik jullie hierover bellen?

Uiteraard mag je ons bellen/mailen/chatten en staan we altijd klaar om je te helpen. Helaas is bovenstaande info echt álles wat wij tot nu toe weten dus kunnen wij helaas geen extra informatie geven. Zodra er extra informatie vanuit PostNL beschikbaar is zal dat ook direct op deze pagina geplaatst worden. We raden je dus aan (hoe vervelend het ook kan zijn) om rustig af te wachten.

Nieuwe bestelling afhalen

We willen jullie graag de mogelijkheid geven om een nieuwe bestelling af te halen bij ons magazijn in Wateringen als blijkt dat PostNL jouw pakketje vandaag helaas niet gaat leveren. Is dat het geval en wil je hier graag gebruik van maken? Doe dan het volgende:

  1. Check of jouw product nog beschikbaar is (bijna alles is weer op voorraad) op de site door het product en de maat te selecteren
  2. Stuur ons een mailtje met als onderwerp “Afhalen nieuwe bestelling -jouwe naam”  (niet telefonisch, alle mails worden binnen een uur beantwoord)
  3. Zet in de mail welk model/maat en hoe laat je deze af zou willen halen. Dit kan tussen 08:00 en 15:00

De nieuwe bestelling zal je wel bij ons af moeten rekenen, de oude vertraagde zending kan je aan de deur weigeren zodra hij binnen komt (dat gaat hij automatisch retour) en hiervoor krijg je het volledige aankoopbedrag inclusief verzendkosten voor terug. Bij het afhalen hoef je voor je nieuwe bestelling uiteraard alleen je onesie te betalen en geen verzendkosten.