Bestelling retourneren

We hopen natuurlijk dat je gelijk tevreden bent over je bestelling en dat het retourneren ervan niet nodig is, maar voor het geval dat hebben we op deze pagina alle informatie over het retourneren van jouw product helder uitgelegd. Heb je toch nog een vraag? Neem dan gerust contact met ons op.

Let op: Geweigerde retouren i.v.m. gebruikte producten (extra controle i.v.m. Carnaval)

Laten we voorop stellen dat we heel makkelijk zijn met het retourneren, je mag ruilen, je krijgt je geld terug zonder opgaaf van reden en dit gebeurt ook snel (normaal binnen 2 dagen na ontvangst van je retour) en uiteraard mag je thuis je onesie passen om te kijken of het wat voor jou is. Toch moeten we helaas concluderen dat het gebeurt dat mensen producten gebruiken, naar een feestje dragen en het dan gebruikt met de nodige vlekken, schade en geuren denken terug te kunnen sturen. Alle retouren worden gecontroleerd en logischerwijs kunnen wij dit soort retouren door het misbruik niet accepteren. 

Consequenties: Je retour wordt geweigerd en je mag je onesie bij ons ophalen of op eigen kosten opnieuw naar je laten verzenden en er wordt geen geld teruggestort. 

Hoe kan ik mijn bestelling retourneren?

1. Download het retourformulier, print deze uit en vul je gegevens in. (Zonder retourformulier kunnen wij retouren niet verwerken)

2. Pak de onesie bij voorkeur in in de originele verpakking, heb je deze niet meer dan mag deze ook in een andere verpakking verzonden worden.

3. Doe het retourformulier in het pakketje. (Plak deze nooit aan de buitenkant, daar raken ze beschadigd en dan kunnen wij je retour niet meer terugbetalen als we niet weten van wie deze is).

4. Verzend het pakketje naar het adres op het retourformulier en bewaar het verzendbewijs. (Let op dat PostNL een ander adres heeft dan overige vervoerders).

5. Zodra het pakketje binnen is wordt deze zo snel mogelijk door ons verwerkt.

Download Retourformulier

Hoe lang mag ik retourneren?

Let op: tijdens de feestdagen houden wij een langere retourperiode aan. Het is dus geen probleem later te retourneren dan onderstaande officiële data. Je mag je pakketje gerust na de Kerst terug sturen. 

Na het ontvangen van het pakketje heb je de mogelijkheid om de artikelen + retourformulier binnen 14 dagen als retour aan te melden (let op: dit is een regel die wij erbij moeten vermelden volgens de wetgeving maar bij ons is het niet nodig om je retour aan te melden. Je kan deze gewoon opsturen in de 28 dagen). Hierna heb je nogmaals 14 dagen om het pakket retour te zenden. De verzendkosten zijn hierbij voor eigen rekening (meer info hierover kan je hier vinden: https://www.studentonesie.nl/gratis-retourneren/ ). Hierbij zijn een aantal verschillende opties mogelijk.

  • Retour zenden waarbij het bedrag van de onesie teruggestort wordt op uw rekening
  • Retour zenden waarbij er gekozen wordt voor een nieuwe onesie

*de onesie dient ongedragen in nieuwstaat en zonder gebruikssporen geretourneerd te worden. Uiteraard mag deze wel gepast worden, dit valt niet onder het dragen van de onesie.

Rechten van de klant

Bij online bestellingen zijn er regelmatig webwinkels die zich niet aan de vastgestelde regels houden. Omdat deze regels voor de klant niet altijd duidelijk zijn levert dit regelmatig problemen op. Omdat wij altijd zo transparant mogelijk werken kan je hieronder lezen waar jij als klant recht op hebt.

  1. Je hebt het recht om je bestelling tot 14 dagen na ontvangst te annuleren. Hierbij is geen opgave van reden nodig.
  2. Hierna heb je 14 dagen de tijd om het pakket daadwerkelijk te retourneren.
  3. De kosten voor het retourneren zijn voor de klant (raadpleeg jouw lokale verzenden naar de tarieven. Wij adviseren PostNL/BPost) meer info hierover: https://www.studentonesie.nl/gratis-retourneren/
  4. Als de koop wordt ontbonden storten wij het volledige aankoopbedrag terug (het bedrag van je bestelling + de verzendkosten van je bestelling). Dit dient binnen een termijn van 14 dagen in orde te zijn mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is.
  5. Bij een gedeeltelijke retour worden de verzendkosten niet teruggestort.

Voorbeeld 1: Je stuurt je onesie retour (€24,95 + €5,95 verzendkosten). Wij storten dan €30,90 terug op je rekening.

Voorbeeld 2: Je stuurt een van de twee bestelde onesies retour (2x €24,95 + €5,95 verzendkosten). Wij storten in dit geval €24,95 terug op je rekening. 

Afkoelingsperiode

Je het recht je bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. Je hebt na annulering nogmaals 14 dagen om uw product retour te sturen. Je krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. Enkel de kosten voor retour van thuis naar de webwinkel zijn voor eigen rekening. Deze kosten bedragen circa 6,95 per pakket, raadpleeg voor de exacte tarieven de website van uw vervoerder. Indien je gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ondernemer geretourneerd worden. Om gebruik te maken van dit recht kunt u contact met ons opnemen via info@studentonesie.nl. Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van uw retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is

Verlengde retour periode

Heb je een cadeautje voor iemand gekocht voor tijdens de feestdagen? Dan is het geen enkel probleem om de omruiltermijn te verlengen. In deze periode is het niet nodig dit aan te vragen en hanteren wij dit automatisch. Ook buiten de feestdagen om kan je van te voren een langere retour periode aanvragen. Dit kan je doen in het opmerkingenveld tijdens het bestelproces.

Schade

Schade aan de onesie dient binnen 5 dagen na ontvangst aangegeven te worden. Na deze periode is garantie op gaten/scheuren niet meer mogelijk.

Klachten

We raden je aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar info@studentonesie.nl. Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om je geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr . Wanneer je klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het je vrij om je klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.”