Bestelling retourneren

We hopen natuurlijk dat je gelijk tevreden bent over je bestelling en dat het retourneren ervan niet nodig is, maar voor het geval dat hebben we op deze pagina alle informatie over het retourneren van jouw product helder uitgelegd. Heb je toch nog een vraag? Neem dan gerust contact met ons op.

Hoe kan ik mijn bestelling retourneren?

1. Download het retourformulier, print deze uit en vul je gegevens in. (Zonder retourformulier kunnen wij retouren niet verwerken)

2. Pak de onesie bij voorkeur in in de originele verpakking, heb je deze niet meer dan mag deze ook in een andere verpakking verzonden worden.

3. Verzend het pakketje via PostNL of BPost naar onze postbus (adres op retourformulier) en bewaar het verzendbewijs.

4. Zodra het pakketje binnen is wordt deze zo snel mogelijk door ons verwerkt.

Download Retourformulier

Hoe lang mag ik retourneren?

Na het ontvangen van het pakketje heb je de mogelijkheid om de artikelen + retourformulier binnen 14 dagen als retour aan te melden. Hierna heb je nogmaals 14 dagen om het pakket retour te zenden. De verzendkosten zijn hierbij voor eigen rekening. Hierbij zijn een aantal verschillende opties mogelijk.

  • Retour zenden waarbij het bedrag van de onesie teruggestort wordt op uw rekening
  • Retour zenden waarbij er gekozen wordt voor een nieuwe onesie

*de onesie dient ongedragen in nieuwstaat geretourneerd te worden. Uiteraard mag deze wel gepast worden, dit valt niet onder het dragen van de onesie.

Rechten van de klant

Bij online bestellingen zijn er regelmatig webwinkels die zich niet aan de vastgestelde regels houden. Omdat deze regels voor de klant niet altijd duidelijk zijn levert dit regelmatig problemen op. Omdat wij altijd zo transparant mogelijk werken kan je hieronder lezen waar jij als klant recht op hebt.

  1. Je hebt het recht om je bestelling tot 14 dagen na ontvangst te annuleren. Hierbij is geen opgave van reden nodig.
  2. Hierna heb je 14 dagen de tijd om het pakket daadwerkelijk te retourneren.
  3. De kosten voor het retourneren zijn voor de klant (raadpleeg jouw lokale verzenden naar de tarieven. Wij adviseren PostNL)
  4. Als de koop wordt ontbonden storten wij het volledige aankoopbedrag terug. Dit dient binnen een termijn van 14 dagen in orde te zijn mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is.
  5. Bij een gedeeltelijke retour worden de verzendkosten niet teruggestort.

Voorbeeld 1: Je stuurt je onesie retour (€34,95 + €6,95 verzendkosten). Wij storten dan €41,90 terug op je rekening.

Voorbeeld 2: Je stuurt een van de twee bestelde onesies retour (2x €34,95 + €6,95 verzendkosten). Wij storten in dit geval €34,95 terug op je rekening. 

Afkoelingsperiode

Je het recht je bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. Je hebt na annulering nogmaals 14 dagen om uw product retour te sturen. Je krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. Enkel de kosten voor retour van thuis naar de webwinkel zijn voor eigen rekening. Deze kosten bedragen circa 6,95 per pakket, raadpleeg voor de exacte tarieven de website van uw vervoerder. Indien je gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ondernemer geretourneerd worden. Om gebruik te maken van dit recht kunt u contact met ons opnemen via info@studentonesie.nl. Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van uw retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is

Verlengde retour periode

Heb je een cadeautje voor iemand gekocht voor tijdens de feestdagen? Dan is het geen enkel probleem om de omruiltermijn te verlengen. In deze periode is het niet nodig dit aan te vragen en hanteren wij dit automatisch. Ook buiten de feestdagen om kan je van te voren een langere retour periode aanvragen. Dit kan je doen in het opmerkingenveld tijdens het bestelproces.

Schade

Schade aan de onesie dient binnen 5 dagen na ontvangst aangegeven te worden. Na deze periode is garantie op gaten/scheuren niet meer mogelijk.

Klachten

We raden je aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar info@studentonesie.nl. Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om je geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr . Wanneer je klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het je vrij om je klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.”